Martyrium s názvem REKLAMACE

Určitě se to už stalo i vám – něco si koupíte, protože se vám to líbí, těšíte se, že začnete věc používat, pochlubíte se s ní známým…. Jenže výrobek nefunguje, rozpadá se, zkrátka je k ničemu už po prvním použití. Kromě faktu, že vás to mrzí, jde samozřejmě v první řadě o peníze –neexistuje žádný důvod, proč byste je měli nechat obchodníkům za zboží, které za nic nestojí. Zdravě se naštvěte, možná to budete potřebovat. Čeká vás martyrium zvané reklamace.

ID-10035306Záruční doba

Ze zákona je záruční doba na veškeré zboží dvouletá, u některých výrobků ji výrobci sami v rámci reklamy prodlužují nebo nabízejí možnost si za prodloužení záruky připlatit. Veškeré závady vzniklé v průběhu záruční lhůty by měl výrobce na své náklady opravit, v případě neopravitelnosti zboží vyměnit. V každém případě máte na výměnu zboží nárok, objevuje-li se na něm opakovaně, a to minimálně třikrát, stejná závada.

Přečtěte si také:  Šetřete životní prostředí díky jedlému nádobí

Zpět do obchodu

V případě, že nejste spokojeni se zakoupeným zbožím – samozřejmě z objektivního důvodu, musíte zpátky do obchodu, kde jste si ho koupili. Výrobek, nejlépe v originální krabici, účtenku a záruční list si vezměte s sebou a obrňte se trpělivostí.

Budete-li mít štěstí, nabídne vám prodavačka výměnu ihned při reklamaci. S mnohem větší pravděpodobností však zboží do reklamace přijme, odešle výrobci, který závadu posoudí a v zákonné lhůtě 30 dnů odešle s vyjádřením zpět na prodejnu.

Pokud jste šťastlivec, bude vaše reklamace vyřízena kladně, v opačném případě se buďto smiřte s finanční ztrátou nebo se pusťte do boje. Nesouhlasíte-li s výsledkem reklamačního řízení, můžete o tom přímo na prodejně sepsat protokol a požadovat nové posouzení – a kupodivu můžete uspět.

SOS

Trvá-li však výrobce dále na svém, bývá dobrým dalším krokem kontaktovat SOS – Sdružení obrany spotřebitelů, jehož hlavním posláním je právě obhajoba spotřebitelských práv. V krajním případě se váš případ může dostat až k soudu.

Vždy přitom mějte na paměti, že veškeré náklady spojené s reklamací nakonec ponese strana, která neuspěla.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *